logoigodlo

O nas

O nas

Misja i wizja przedszkola

 

Tworzymy dziecku warunki do spostrzegania pozytywnego obrazu siebie i świata.
Uczymy wrażliwości i uczciwości w kontaktach z innymi oraz odróżniania dobra od
zła we wszystkich sferach i dziedzinach życia. Dajemy wsparcie dziecku i jego
rodzinie w procesie wychowania i przygotowania do podjęcia nauki w szkole.
Szczegółowe założenia misji:
1. Jesteśmy przedszkolem przyjaznym dziecku.
2. Każde dziecko w naszym przedszkolu od pierwszych dni pobytu może liczyć
na pełną akceptację, zrozumienie i wsparcie w budowaniu poczucia własnej
wartości i radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
3. Skupimy się przede wszystkim na możliwościach naszych wychowanków,
przekazując im wiedzę i kształcąc kompetencje przydatne zarówno obecnie
jak i w przyszłości.
4. Wspomagamy dziecko w jego rozwoju poprzez rozwijanie uzdolnień i
zainteresowań, a także otaczamy opieką dzieci z różnego rodzaju
trudnościami i deficytami
5. Nasze przedszkole skutecznie przygotowuje dzieci do twórczego
rozwiązywania problemów.
6. Tworzymy warunki do wyzwalania aktywności społecznej u dzieci oraz do
kształtowania postaw prospołecznych i proekologicznych.
7. Wdrażamy dzieci do zachowań społecznie akceptowanych opartych na
wartościach takich jak: miłość, dobro, piękno, prawda, szacunek.
8. Kształtujemy u dzieci poczucie przynależności i dumy narodowej.
9. Poszerzamy kompetencje w zakresie sprawnej komunikacji na różnych
płaszczyznach: nauczyciel-dziecko, nauczyciel-rodzic, rodzic-dziecko.
Każde dziecko jest dla nas ważne! Zrobimy wszystko, aby czuło się akceptowane i
bezpieczne oraz pomożemy mu poznać siebie, stać się samodzielnym i otwartym na
świat.
Tolerujemy tylko pozytywne zachowania i wspieramy każdego przedszkolaka w jego
rozwoju na miarę jego możliwości. Pragniemy, w każdym dziecku rozbudzać
ciekawość świata i ludzi, spostrzegawczość i wrażliwość. Chcemy wychować dziecko
z bogatą wyobraźnią twórczą, zdolne do spontanicznej ekspresji własnych uczuć i
myśli, otwarte na pomysły i inspiracje płynące od innych osób oraz gotowe szukać
nowych, lepszych i oryginalnych rozwiązań.

 

Przedszkole stwarza optymalne warunki do harmonijnego rozwoju dziecka między
innymi poprzez bezpośredni kontakt ze środowiskiem społecznym, kulturowym i
przyrodniczym oraz poprzez szeroko stosowane metody aktywne i innowacje
pedagogiczne . Zapewnia mu poczucie bezpieczeństwa i własnej wartości. Placówka
jest otwarta na oczekiwania , potrzeby dzieci i rodziców, traktuje rodziców jako
równoprawnych partnerów, wspiera ich w procesie wychowawczym. Współpracuje z
rodzicami w celu ujednolicenia działań wychowawczo-dydaktycznych. Podejmuje
współpracę ze środowiskiem lokalnym, z różnymi instytucjami w celu podniesienia
jakości pracy przedszkola oraz promocji przedszkola w lokalnym środowisku.
Szczegółowe założenia wizji:
1. Dzieci opuszczające nasze przedszkole są otwarte, twórcze i spontaniczne.
Znają swoje możliwości i radzą sobie w sytuacjach trudnych, są dobrze
przygotowane do obowiązku szkolnego i osiągają sukcesy.
2. Praca wychowawczo-dydaktyczna prowadzone jest na wysokim poziomie, z
wykorzystaniem nowatorskich metod pracy oraz ze szczególnym
uwzględnieniem realizacji treści moralno-społecznych, duchowych,
przyrodniczych i kulturowych.
3. Nauczycielki poszukują nowatorskich rozwiązań w swojej pracy, wspólnie
wymieniają myśli i pomysły, chętnie dzielą się zdobytą wiedzą i
umiejętnościami z pracownikami przedszkola i rodzicami.
4. Nasze przedszkole współpracuje z rodzicami i środowiskiem lokalnym dla
dobra dzieci. Organizuje przedsięwzięcia na rzecz lokalnego środowiska,
promując swoje działania oraz promując otwartość przedszkola wobec
rodziców i potencjalnych „klientów” , uczestniczy w imprezach
środowiskowych. Jesteśmy rozpoznawalni i popularni w środowisku.
5. Przedszkole ma opracowany system pozwalający na dobry przepływ
informacji między przedszkolem a rodzicami, na udzielenie wsparcia rodzicom
w procesie wychowania oraz dobrą współpracę z rodzicami w celu
ujednolicania oddziaływań wychowawczych i edukacyjnych w przedszkolu i w
domu. Rodzice angażują się w pracę przedszkola na rzecz wspólnego dobra
ich własnych dzieci.
6. Przedszkole jest estetyczne, jasne, wyposażone w atrakcyjne zabawki i
pomoce do zajęć. Sale zaaranżowane są do potrzeb: zabawy, nauki i
odpoczynku. Dzieci korzystają z bezpiecznego, przedszkolnego placu zabaw

 

 

Cele koncepcji i pracy przedszkola

1. Stworzenie optymalnych warunków do wspierania i realizacji wizji i misji
przedszkola.
2. Współdziałanie z rodzicami we wszystkich obszarach pracy i działalności
przedszkola.
3. Wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności
intelektualnych potrzebnych im w codziennych sytuacjach i w dalszej edukacji.
4. Budowanie systemu wartości, w tym wychowanie dzieci tak, żeby lepiej
orientowały się w tym co jest dobre, a tym, co złe.
5. Organizowanie akcji charytatywnych celem kształcenia u dzieci wrażliwości i
empatii.
6. Troska o zdrowie dzieci i ich sprawność fizyczną, zachęcanie do uczestnictwa
w zabawach i grach sportowych.
7. Budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i
technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń
w sposób zrozumiały dla innych
8. Wprowadzanie dzieci w świat wartości estetycznych i rozwijanie umiejętności
wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne oraz sztuki
plastyczne.
9. Rozwijanie umiejętności społecznych dzieci, które są niezbędne w
poprawnych relacjach z dziećmi i dorosłymi.
10. Kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy
rówieśniczej i wspólnoty narodowej).
11. Zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych oraz wspieranie ich
ciekawości, aktywności i samodzielności, a także kształtowanie tych
wiadomości i umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.




METODY PRACY :

Metody czynne:

– metoda samodzielnych doświadczeń,

      – metoda kierowania własną działalnością dziecka,

– metoda zadań stawianych dziecku,

– metoda ćwiczeń utrwalających.

Metody oglądowe:

– obserwacja i pokaz,

– osobisty przykład nauczycielki,

      – udostępnienie sztuki ( dzieła plastyczne, przedstawienia teatralne, ilustrowane artystycznie utwory literackie,, koncerty muzyczne).

Metody słowne:

– rozmowy,

– opowiadania,

– zagadki,

       – objaśnienia i instrukcje,

– sposoby społecznego porozumiewania się,

– metody żywego słowa.

Ponadto codzienną praktykę pedagogiczną wzbogacano o nowatorskie toki metodyczne:

– twórcze metody aktywności ruchowej: Orffa. Labana, Kniessów, W. Sherborne,

– metodę dobrego startu M. Bogdanowicz,

       – metodykę nauczania matematyki wg. E. Gruszczyk-Kolczyńskiej,

        – metody aktywizujące,

– aktywne słuchanie muzyki – Batti Strauss, Klanza,

      – techniki twórczego myślenia.

Vector.png
Połączenie dwóch przedszkoli

Zgodnie z Uchwałą Nr 314/XLI/2021 z dnia 24 lutego 2021r. w sprawie utworzenia Zespołu Miejskich Przedszkoli w Sierpcu i nadania mu statutu z dniem 1 września 2021 roku tworzy się Zespół Miejskich Przedszkoli w Sierpcu z następujących publicznych przedszkoli prowadzonych przez Gminę Miasto Sierpc:

 

   1) Miejskiego Przedszkola Nr 1 „Słoneczna Jedyneczka”

   2) Miejskiego Przedszkola Nr 4 im. Czerwonego Kapturka

meteor.png
star_bg.png
meteor.png
planet.png
earth.png
INFORMACJE O ZESPOLE

Rada Pedagogiczna

Stanowi zespół wykształconych i kreatywnych nauczycieli. Tworzą oni ciepłą i przyjemną atmosferę, budują interesujące sytuacje dydaktyczne i wychowawcze. Biorą aktywny udział w spotkaniach metodycznych, radach szkoleniowych i kursach, które podnoszą ich kwalifikacje.

 

 

Marzanna Kupniewska

Dyrektor – nauczyciel dyplomowany

Magister Wychowania Przedszkolnego, Studia Podyplomowe – Zarządzanie Oświatą i Kulturą, Ochrona i Kształtowanie Środowiska, Edukacja Wczesnoszkolna z Nauczaniem Zintegrowanym, Oligofrenopedagogika.

Ewa Lisicka 

Wicedyrektor – nauczyciel dyplomowany

Magister Pedagogiki Korekcyjnej, Licencjat Edukacji Wczesnoszkolnej z Językiem Angielskim, Studia Podyplomowe – Gimnastyka Korekcyjna oraz Wczesne Wspomaganie Rozwoju Dziecka z Terapią Sensoryczną, Pedagogika specjalna- Diagnoza i Terapia Pedagogiczna.

Danuta Borowska

Nauczyciel dyplomowany

Magister Wychowania Przedszkolnego, Studia Podyplomowe – Terapia Pedagogiczna.

Ewelina Bronowska

Nauczyciel kontraktowy

Magister Edukacji Wczesnoszkolnej i Wychowania Przedszkolnego.

Aleksandra Brzezińska

Nauczyciel mianowany

Magister Pedagogiki Wczesnoszkolnej z Terapią Specyficznych Trudności w Uczeniu się, Studia Podyplomowe – Integracja Sensoryczna- Diagnoza i Terapia Dzieci, Pedagogika specjalna- Diagnoza i Terapia Pedagogiczna.

Anna Markowska

Nauczyciel kontraktowy

Magister Pedagogiki, Studia Podyplomowe- Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna.

Kinga Jakubowska

Nauczyciel kontraktowy

Magister Edukacji Wczesnoszkolnej i Wychowania Przedszkolnego, Studia Podyplomowe – Pedagogika specjalna- edukacja i rehabilitacja osób ze spektrum Autyzmu i Zespołem Aspergera.

Katarzyna Jaworska

Nauczyciel dyplomowany

Magister Pedagogiki Terapeutycznej, Licencjat Edukacji Wczesnoszkolnej z Językiem Angielskim, Studia Podyplomowe – Taniec i Rytmika.

Ilona Gołębiewska

Nauczyciel kontraktowy

Magister Pedagogiki- Pedagogika Wczesnoszkolna z Terapią Pedagogiczną , Licencjat Pedagogiki Specjalnej- Pedagogika Terapeutyczna, Pedagogika Wczesnoszkolna, Studia Podyplomowe- Edukacja i Rewalidacja Osób z Niepełnosprawnością Intelektualną- Oligofrenopedagogika oraz Wspomaganie Rozwoju i Edukacja Uczniów ze Spektrum Autyzmu.

Ewa Mirosława Krydzińska

Nauczyciel dyplomowany

Magister Pedagogiki Wczesnoszkolnej, Studia Podyplomowe- Organizacja i Zarządzanie Oświatą, Terapia pedagogiczna, Pedagogika Korekcyjno – Kompensacyjna i Logopedia Szkolna.

Anna Malec

Nauczyciel dyplomowany

Magister Pedagogiki Przedszkolnej i Wczesnoszkolnej, Studia Podyplomowe – Logopedia Ogólna, Sztuka- Plastyka i Muzyka w Szkole, Pedagogika Korekcyjno-Kompensacyjna i Logopedia w Szkole, Oligofrenopedagogika, Zarządzanie Oświatą.

Aleksandra Cichocka

Nauczyciel kontraktowy 

Magister Pedagogiki- Resocjalizacja z socjoterapią, Licencjat Pedagogiki- Edukacja Wczesnoszkolna z Wychowaniem Przedszkolnym, Studia Podyplomowe – Pedagogika Korekcyjno- kompensacyjna z Logopedią Szkolną.

Katarzyna Skarżyńska

Nauczyciel kontraktowy

Magister Edukacji Wczesnoszkolnej z Językiem Angielskim, Studia Podyplomowe – Oligofrenopedagogika; Rewalidacja dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.

Monika Michalska

Nauczyciel dyplomowany 

Magister Teologii.

Aneta Barańska

Nauczyciel początkujący

Magister Pedagogiki Ogólnej, Licencjat Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna.

Marta Wierzbicka

Nauczyciel dyplomowany

Magister Psychologii.

Kamila Kwaśniewska

Nauczyciel mianowany

Magister filologii polskiej w specjalności literaturoznawczo- językowej, Licencjat filologii polskiej w zakresie logopedii nauczycielskiej z glottodydaktyką, Studia Podyplomowe- Logopedia.

Ramowy rozkład dnia

RAMOWY ROZKŁAD DNIA

 

6.00-8.30   Schodzenie się dzieci, zabawy w kącikach zainteresowań, praca z

              zespołem dzieci lub indywidualna, praca z dzieckiem zdolnym, czynności  

              porządkowe, ćwiczenia poranne, czynności opiekuńcze, zabawy swobodne,

              tworzenie okazji do wymiany informacji, kontakty z rodzicami.

8.30-9.00   Przygotowanie do śniadania, czynności higieniczne, czynności

               samoobsługowe, pełnienie dyżurów.

               Śniadanie- wpajanie zasad dobrego wychowania, wyrabianie nawyków

               higieniczno-kulturalnych

9.00-9.30   Zintegrowana działalność edukacyjna zgodna z podstawą programową,

               zajęcia i zabawy edukacyjne , zajęcia dydaktyczne różnego typu

               realizowane według wybranego  programu wychowania przedszkolnego.

9.30-9.45   Gry i zabawy ruchowe.

9.45-10.15  Zajęcia edukacyjne zgodne z podstawą programową, zajęcia i zabawy

               edukacyjne, zajęcia dydaktyczne różnego typu realizowane według

               wybranego programu wychowania przedszkolnego

10.15-11.15 Zabawy, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka,

                zabawy organizowane i swobodne na placu przedszkolnym, spacery,

                wycieczki, przebywanie w ogrodzie przedszkolnym, obserwacje

                przyrodnicze, zajęcia sportowe, prace gospodarcze, porządkowe,

                ogrodnicze; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania,

                odkrywania, podejmowania zabaw badawczych, konstrukcyjno-

                technicznych, wspierania działań twórczych poprzez kontakt ze sztuką,

                muzyką, literaturą, zabawy dowolne, rozmowy indywidualne.

11.15-11.30  Przygotowanie do obiadu. Czynności porządkowo-higieniczne.

11.30-12.00  Obiad.

12.00-12.15  Odpoczynek poobiedni, kwadrans na bajkę, słuchanie muzyki.

12.15-13.30  Zabawy dowolne w sali lub na powietrzu, spacery, ćwiczenia

                 utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zajęcia wyrównawcze,

                 wspieranie rozwoju dzieci poprzez: zabawy dydaktyczne, ćwiczenia

                 mowy, artykulacyjne, oddechowe itp.,  zabawy ruchowe, konstrukcyjne,

                 rozwijające percepcję wzrokową, słuchową, zabawy kołowe, rysowanie.

13.30-14.15  Czynności samoobsługowe i porządkowe, przygotowanie do posiłku.

14.15-14.30   Podwieczorek.

14.30-16.00   Zabawy i gry dydaktyczne, stolikowe, ćwiczenia słownikowe, praca

                 wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań,

                 zajęcia w małych zespołach, prace porządkowe, tworzenie sytuacji

                 rozwijających indywidualne zdolności i zainteresowania dzieci,

                 rozchodzenie się dzieci.

 

 

 

Model absolwenta

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej jest przygotowane do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami, jest aktywne, dociekliwe i ambitne, rozumie świat i wartości w nim nagromadzone, dba o swoje zdrowie i o środowisko. Posiada wiedzę, umiejętności i sprawności pozwalające mu sprostać wymaganiom stawianym w szkole podstawowej i w życiu osobistym.

 

Nasz wychowanek kończący przedszkole i rozpoczynający naukę w szkole podstawowej:

  • ma pozytywny obraz samego siebie,
  • ma świadomość własnej tożsamości,
  • nawiązuje poprawne kontakty z innymi ludźmi, potrafi wyrażać swoje potrzeby, myśli umiejętnie kieruje się swoimi emocjami,
  • poszukuje- jest chłonny nowej wiedzy, lubi odkrywać, doświadczać, prezentuje postawę inspiratora własnych odkryć, poszerza swój krąg zainteresowań,
  • jest twórczy, kreatywny, cierpliwy, konsekwentny w działaniu,
  • jest kulturalny, koleżeński, uspołeczniony,
  • jest tolerancyjny i otwarty na innych,
  • rozumie świat i wartości jakie przedstawia,
  • jest dobrze rozwinięty fizycznie.